UMNO PERLU DIBUBAR, BUKAN DIROMBAK

Dilulus terbit pada Sunday, January 25 @ 22:35:01 MYT oleh alghaib
Artikel Oleh : Ustaz Idris Haji Ahmad

 Utusan Malaysia melaporkan, KUALA LUMPUR 21 Jan. – UMNO perlu dirombak besar-besaran dari segi struktur dan gerak kerja jika parti itu mahu terus relevan dan diterima rakyat.

Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir berkata, ia melibatkan langkah memenuhi segala tuntutan perubahan yang dimahukan oleh rakyat.


1.Tertarik juga dengan dengan pandangan Dato’ Mukhriz anak bekas Presiden Umno.Maklumlah kena lantang sikit supaya dapat tarik perhatian untuk calon Ketua Pemuda Umno. Sebenarnya bukan rombak tetapi bubar sahaja Umno.

2.Umno sudah rosak idealisme perjuangan sejak zaman bapak dia yang berkuasa 22 tahun dan disambung pula oleh Pak Lah.

3.Kalau dulu Umno nampak juga dia yang bersifat nasionalis memperjuangkan Melayu dan masalah rakyat yang tertindas di kampung-kampung. Memang daripada awal lagi Umno bukan parti yang hendak menegakkan Islam yang syumul. Masalah sekarang perjuangan agama pun tidak ada, perjuangan bangsa pun tidak ada. Yang ada hanya perjuangan perut. Akibatnya inilah yang terjadi pada Umno sekarang.

4.Apa lagi formula untuk pulih Umno, dulu kata kalau Pak lah serah kuasa Umno akan kuat. Sekarang Pak Lah dah hendak undur Mac 2009, Umnu tetap ‘’kong” (tak bermaya) juga.

5.Apa agaknya ubat untuk Umno hendak pulih?

6. Sebenarnya apa yang berlaku ialah merupakan sunnah Allah bahawa perjuangan Umno yang sekular tidak sesuai dengan fitrah manusia yang suci dan tidak akan melahirkan pejuang yang ikhlas dan suci.

Firman Allah SWT
“Tanah yang baik, tanamannya tumbuh subur dengan izin Allah; dan tanah yang tidak subur , tanamannya hanya tumbuh merana. Demikianlah kami mengulangi tanda-tanda kebesaranya (Kami) bagi orang-orang yang bersyukur” al-A’raf:58

7.Buatlah rombakan macamanapun Umno tidak akan mendapat sokongan , terutama anak muda yang celik maklumat.

8.Umno hanya boleh berpaut pada penyokong saluran 1 sahaja, yang dilahir sama dengan tarikh Jepun mendarat di Malaya. InsyaAllah apabila peringkat umur seperti ini tidak ada lagi di dunia, maka Umno sayonara.


*Penulis adalah Ahli Jawatankuasa PAS Pusat 2007/2009.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

HAK AHLI ZIMMAH

NAMA LAIN BULAN RAMADHAN

SAYYID ABUL A"LA AL-MAUDUDI