PARLIMEN BUKIT GANTANG : PAS ADA ENAM CALON

Parlimen Bukit Gantang: PAS ada enam calon

PAS mempunyai enam calon berpotensi bagi menghadapi pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang pada April 7 depan dan kini dalam proses menentukan calon yang paling sesuai.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata pandangan daripada akar umbi juga penting dalam pemilihan calon.

“Pendapat daripada parti komponen dalam Pakatan Rakyat akan turut dipertimbangkan sebelum calon dinamakan," katanya dalam satu kenyataan semalam.

Dalam menganalisa calon PAS yang mungkin akan bertanding di Parlimen berkenaan, saya sebelum ini telah mengemukakan 3 nama awal iaitu DS. Muhammad Nizar Jamaluddin, Ust. Idris Ahmad dan Ust. Nor Azli Musa.

Dalam beberapa hari terakhir ini saya menerima beberapa csdangan lain dari komen pembaca. Nama lain yang disebut ialah Ust. misbahul Munir masduki, Dr. Khairuddin Dato' Malek, Hj. Asmuni Awi dan, Hj. Mohd Sabu.

Apun nama yang disenaraikan, InsyaAllah saya yakin TG. Hj. Abdul Hadi Awang akan menggunakan kaedah yang sama untuk memilih siapakah calon yang paling sesuai iaitu dengan menggunakan kaedah solat istiqarah.

Itulah yang terbaik dan paling tepat serta mengelakkan pertikaian panjang pelbagai pihak dengan cadangan dan hujah masing-masing.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

HAK AHLI ZIMMAH

NAMA LAIN BULAN RAMADHAN

SAYYID ABUL A"LA AL-MAUDUDI