Tragedi Perak UMNO@BN"Checkmate"

Dilulus terbit pada Friday, February 27 @ 07:44:09 MYT oleh TokPenghulu
Artikel Oleh rusyd

"

Tiada istilah yang dapat digambarkan kepada UMNO@BN ketika ini, di kala kemarahan rakyat kepada makhluk2 ini terlalu memuncak. GOBLOK! TIDAK BERMARUAH!



Perak masih dalam keadaan tergantung dari segi pentadbiran. Bagi rakyat kekeliruan makin terserlah dalam sebarang proses permohonan atau tuntutan. Bagi peniaga dan pelabur, dengan siapa perlu berurusan bagi sebarang ikatan perundangan serta MoU yang bakal disepakati. Mahu berjumpa Zamry takut perjanjian terbatal kerana dia dilantik atas kapasiti Menteri Besar Haram melalui rampasan kuasa. Mahu berjumpa DS Nizar, beliau masih dalam proses perundangan untuk mengembalikan kuasa beliau. Ini amat menyukarkan.

Bahana pengantungan oleh YB Speaker Sivakumar semakin terasa, kuasa sudah ditangan UMNO@BN tetapi tidak boleh digunakan. Bagi Pakatan Rakyat pula, kuasa dirampas, bagaimana mahu menjalankan tanggungjawab. Rakyat yang menjadi mangsa, yang susah rakyat. Semuanya berpunca dari kerakusan UMNO@BN untuk kekal memerintah. Kekal memerintah atas asbab kekal mewah.

Isu yang dibangkitkan selepas "rampasan kuasa" tersebut adalah isu penderhakaan kepada Raja-Raja Melayu padahal isu "rampasan kuasa" itu cuba ditutup. Sejak bila UMNO@BN menjadi pembela Raja-Raja Melayu. Setakat ini, belum ada apa-apa kenyataan dari Baginda Tuanku Azlan melainkan komen dari beberapa pencacai yang tidak bermaruah. Baginda seolah terus senyap selepas "rampasan kuasa" tersebut. Rasanya baginda ada sebab tertentu untuk berbuat begitu dan saya amat yakin komen yang keras di dalam "Buku Pelawat" di laman web baginda bukan tulisan dari penyokong Pakatan Rakyat melainkan provokasi dari pihak berkepentingan.

Khabar mengenai kunjungan wakil UMNO@BN ke England untuk bertemu Queen's Counsel (QC), bagi membincangkan mengenai kes Perak itu membuktikan UMNO@BN telah "checkmate" dalam rampasan tersebut.

Semoga situasi di Perak ini akan tamat sesegera mungkin, kerana selagi situasi ini berterusan, rakyat makin terhimpit dan Perak akan mundur tanpa sebarang pelaburan dalam masa terdekat ini.

Pesanan saya, pastikan semua perbelanjaan yang dibuat ketika Menteri Besar Haram ini memerintah direkodkan sebagai satu kecurian dan rompakan oleh kerajaan haram UMNO@BN.

Tak sabar rasanya menanti YB dari tempat kelahiran bonda saya di Pasir Panjang Laut memerintah semula. Insya Allah......
"

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

HAK AHLI ZIMMAH

NAMA LAIN BULAN RAMADHAN

SAYYID ABUL A"LA AL-MAUDUDI