Penahanan Ustaz Asri tepat!

Penahanan Ustaz Asri tepat!
Posted on Monday, November 02 @ 03:01:45 PST by SongkokPutih
Berita Oleh: dewa

"Sememangnya golongan ulamak perlu diberikan tempat dan kebebasan untuk berdakwah tanpa sekatan dan halangan. Justeru, mengapa penahanan ini tepat?

Penahanan ini tepat kerana isu permit berceramah boleh dibahaskan dengan jujur. Adakah kerana Ustaz Asri direstui oleh Najib dan dicadangkan unutk menjadi bos YADIM maka beliau tidak memerlukan permit untuk ceramah?

Mengapa pilih kasih dan mengapa pendakwah PAS ditangkap dan diserbu apabila berceramah tanpa permit? Sikap hipokrit Najib yang menyelar penahanan Ustaz Asri tetapi membenarkan penahanan beramai-ramai penceramah yang tidak disukai UMNO menyerlahkan dasar munafik yang tidak berpenghujung..

Selama ini ulamak yang tidak pro-UMNO bukan sekadar tidak diberi permit, malah turut di ISA dan ada yang terbunuh seperti Ustaz Ibrahim Libya.

Kalau menurut undang-undang thagut oleh UMNO, penahanan Ustaz Asri tentulah tepat kerana khabarnya tiada permit.

Nabi Muhammad berdakwah tak pernah minta permit pun daripada Abu Jahal dan konco-konconya. Nampaknya, Najib lebih advance.

Sikap UMNO terhadap Islam cukup memualkan. PAS perlu lebih peka dan sekiranya PAS ingin menegakkan syiar Islam, pAS perlu turut mengadakan program usrah dan ceramah yang melibatkan kepimpinan dan ahli PR khususnya PKR kerana sebahagian ahli-ahlinya cukup tersasar konsep dan fahaman Islam mereka..

Wassalam..

"http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=19

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

HAK AHLI ZIMMAH

NAMA LAIN BULAN RAMADHAN

SAYYID ABUL A"LA AL-MAUDUDI