28 Februari 2009

80% tidak bersetuju sidang tergempar rumitkan keadaan

Undian SMS Edisi 7 malam ini menyaksikan 80% tidak bersetuju dengan pendapat yang mengatakan Sidang Tergempar Dewan Undangan Negeri perak yang dipanggil oleh Speakernya V.Sivakumar akan merumitkan lagi keadaan krisis politik di Perak.

Ia jelas menunjukkan bahawa rakyat amat berharap sidang DUN itu dapat dilaksanakan secepat mungkin bagi meredakan ketegangan ekoran krisis politik di perak akibat dari rampasan kuasa yang dilakukan oleh UMNO-BN yang didalangi oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V Sivakumar telah memanggil sidang tergempar dewan itu pada Selasa depan.

Ia dipercayai bagi membincangkan krisis politik di negeri itu sejak awal bulan ini, susulan empat Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan Rakyat meninggalkan gagasan itu dan menyatakan sokongan kepada BN.

Kesemua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dibenarkan hadir kecuali mereka yang telah digantung, iaitu Menteri Besar, Zambry Abdul Kadir dan enam anggota exconya.

Tiga wakil rakyat bebas - yang dianggap telah mengosongkan kerusi masing-masing melalui surat peletakan jawatan mereka - juga dilarang menyertai sidang tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan