Cukai Perkhidmatan Telekomunikasi Prabayar

KUALA LUMPUR – Pembelian tambah nilai prabayar dan permulaan prabayar/pek SIM bagi semua syarikat telekomunikasi akan dikenakan cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus, berkuat kuasa 15 Sept.

Pelanggan prabayar akan dimaklumkan melalui SMS bermula tengah hari ini mengenai cukai perkhidmatan itu, demikian menurut industri syarikat telekomunikasi Malaysia dalam kenyataan bersama di sini hari ini.

— BERNAMA
p/s: Agaknya apa lagi yang akan dinaikan harga oleh kerajaan Barisan Nasional. Slogan "Rakyat Di Dahulukan Pencapaian Diutamakan" semakin melebarkan sayapnya apabila kerajaan semakin menekan rakyat dengan kenaikan harga barang dan cukai. Apabila ditanya mengapa, jawapannya seolah- olah ada mesin yang menjawab, "KERAJAAN TERPAKSA MENANGGUNG SUBSIDI". Rasanya kerajaan bukan terpaksa menanggung subsidi, tetapi kerajaan terpaksa menanggung KRONI dan BINI. Fenomena ini adalah sangat ketara bukan sukar untuk difahami. Kalau dibiarkan memerintah lebih lama, nak masuk masjid dan surau pun ada tempat bayaran seperti tol.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

HAK AHLI ZIMMAH

NAMA LAIN BULAN RAMADHAN

SAYYID ABUL A"LA AL-MAUDUDI