KONVENSYEN PAS PERAK KALI KE 13


UCAPAN PRESIDEN PAS
Tuan Guru Datuk Haji Abdul Hadi Awang

Mengucapkan terima kasih kepada Parti yang sedia bergabung dengan PAS dalam menubuhkan kerajaan PAS dalam keadaan hari ini apa yang di kenali dengan "Islam Fobia". Ini kerana salah faham terhadap islam. Takut kepada Islam walaupun islam telah menunjukkan kegemilangan dan kecemerlangannya dalam pemerintahan. Islam memerintah dan menizinkan rumah-rumah ibadat orang-orang bukan islam.
Kita tumbang di terengganu bukan rakyat menolak kita tetapi oleh kerana penipuan BN dan nafsu serakah SPR. Islam bukan seperti agama yang lain kita berpijak di bumi yang nyata. Kejatuhan islam bukan kerana islam tetapi kerana Pemimpin Islam yang jahat yang tidak beramal dengan ajaran islam.
Hukum islam dilihat keras tetapi menjadi kesan yang baik kepada masyarakat. Mana lebih kejam cara hukuman bunuh dalam Islam dengan hukuman tali gantung yang bawa oleh Inggeris.
Ahli PAS di ajar takut kepada Allah.Ada perhitungan halal dan haram. Kita bertahalluf dengan orang bukan islam kerana ada titik persefahaman membenteras Rasuah, menentang kezaliman, menghapuskan ISA.
Di samping itu kita sanggup bersemuka dengan UMNO (MUQABALAH) UMNO yang mengundang dan menjemput kita bukan kita yang mahu berjumpa mereka. UMNO mengundang kita sedia untuk menerima undangan. Bagi membincang isu negara termasuk Isu Anwar Ibrahim dan isu kezaliman BN yang lain.
Kita memerintah Terengganu satu ketika dahulu di nafikan hak-hak tertentu. Pelbagai tindakan dikenakan kepad Ahli PAS.
Mengapa PAS mahu betemu dengan UMNO sedangkan UMNO sendiri menipu ahlinya, apatah lagi PAS.
Al-quran membenarkan kita untuk berjumpa dengan UMNO berdasarkan ayat quran
suratul Al-Anfal 61-63 -
Dalam perang pun Allah suruh berunding jika musuh mahu berunding.
Kita perlukan sesuatu untuk mengubah minda UMNO kerana pertemuan dalam Parlimen tak cukup. Sebab itu PAS menerima tindakan bersemuka dengan pemimpin UMNO.
Kita berharap dengan muqabalah ini akan mengubah suasana politik kearah kebaikan kepada rakyat.
PAS cukup berpengalaman dalam politik kerana PAS satu Parti yang paling lama di Malaysia ini.
Bersabarlah ! dengan pengalaman yang ada dalam PAS insyaallah kita akan gunakan untuk kebaikan keseluruhan rakyat keseluruhannya.
Terima kasih juga kerana PAS Perak bersedia menjadi tuan rumah Muktamar PAS Pusat yang akan berlangsung pada bulan Ogos nanti.
Terima kasih juga kepada Badan Perhubungan PAS kerana berjaya mengadakan Konvensyen pada Tahun ini.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

HAK AHLI ZIMMAH

NAMA LAIN BULAN RAMADHAN

SAYYID ABUL A"LA AL-MAUDUDI