Datuk Seri Anwar mungkin tahanan ISA berikutmya ! - Parlimen Ampang


Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim kini sudah menjadi satu ancaman kepada ekonomi dan keselamatan negara.

Kini jelas tindakan tersebut merupakan satu cara bagi mengagalkan misi penubuhan kerajan baru sekaligus mahu memerangkap Anwar di bawah tahanan ISA. Ini dapat di perkuatkan lagi dengan kenyataan beliau di mana Anwar kini mengancam keselamatan negara dan mungkin tindakan segera akan di kenakan terhadap beliau. Sedang Barisan Nasional terdesak pelbagai cara yang langsung tidak bermain di fikiran kita di lakukan. Lihat sahaja penukaran portfolio yang di lakukan.Makin jelas kelihatan tujuan sebenar penukaran portfolio antara Najib Tun Razak dan Abdullah Ahmad Badawi yang kini menteri pertahanan. Namun pembentukan kerajaan baru tidak boleh di halang kerana ia merupakan kebangkitan rakyat.Perdana Menteri juga menyalahkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim atas tindak-tanduk Anwar selama ini yang bukan sahaja menjejaskan kestabilan politik tetapi juga kestabilan ekonomi negara idan kurangnya pelabur di negara ini walhal siapa yang menguruskannya selama ini ?
Abdullah berkata, Anwar telah banyak membuat pembohongan mengenai kedudukan ekonomi negara termasuk kononnya tiada kemasukan pelaburan asing langsung (FDI), dan negara tidak mempunyai daya saing beliau juga menambah Anwar cuba mengekploitasi kepercayaan orang dan memperlekehkan negara ini di luar negeri.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

HAK AHLI ZIMMAH

NAMA LAIN BULAN RAMADHAN

SAYYID ABUL A"LA AL-MAUDUDI