19 Januari 2010

Jangan Gembira Sangat Kalau Dun Perak Bubar


Posted on Monday, January 18 @ 19:57:28 PST
Dilulus untuk paparan oleh SongkokPutih

Artikel Oleh: Tok Janggut

Muta'akhir ini seperti ada satu harapan dan kegembiraan setengah pihak dengan mengharapkan DUN Perak di bubarkan. Apakah pihak tersebut sudah benar-benar bersedia untuk menghadapi Barisan Nasional yang punya seribu satu helah, penipuan dan provokasi nanti? Pernahkah mereka terfikir, mengapakah Mahkamah begitu lambat membuat keputusan dalam isu Perak ini termasuk di Kota Si Puteh Kedah?

UMNO yang terkenal dengan pengundi hantu tak kira rakyat warna apa, bangsa apa, datang dari Negara mana boleh dijadikan pengundi hantu untuk mengundi UM NO/BN. Apakah tidak mustahil dengan kelambatan keputusan mahkamah ini adalah strategi dan arahan UMNO untuk membawa dan mendaftarkan pengundi-pengundi dari luar Perak dan Kedah untuk mengundi di Perak dan Kota Si Puteh nanti?

Jangan ambil mudah dengan kelambatan keputusan mahkamah itu, mesti ada sebabnya ia berlaku begitu. UMNO boleh arah mahkamah untuk membuat keputusan dan tarikh membuat keputusan mengikut skripnya.

UMNO boleh pilih hakim mana yang mereka kehendaki untuk mengendalikan kes-kes yang melibatkan kepentingan UMNO walaupun dengan cara menipu dan memijak undang-undang. Semua orang tahu, termasuk rakyat luar Negara akan permainan kotor UMNO ini, jika tidak sudah lama UMNO di talqinkan.

Oleh itu berhati-hatilah, UMNO tahu jika mereka kalah di Perak, maruah dan moral mereka akan hancur walaupun selama ini mereka sebenarnya sudahpun tidak punya maruah dan moral lagi.

Jangan terlalu yakin untuk menang kali ini. SPR, Polis, SPRM, mahkamah semuanya bersama UMNO sekarang. Rakyat yang lemah belum tentu mampu menentang mereka ini kerana mereka akan gunakan apa saja untuk memenangkan UMNO. Oleh itu bersedialah untuk bertempur di medan pilihanraya dan hadapilah apa saja tentangan ganas dari puak samseng UMNO yang kini layak digelar mafia Malaysia, mereka ini dilindungi oleh pemimpin mereka dan pihak keselamatan. Jangan pandang mudah!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan