18 September 2010

TELEVISYEN PENUH DENGAN HANTU !!

MENYAMPAH..! Itulah agaknya perkataan paling sesuai untuk dilemparkan kepada stesen televisyen Malaysia. Bermula Malam raya hingga hari ini (17/9/2010) boleh dikatakan kesemua chanel ada cerita hantu.

Macam-macam tajuk... Nak sebut pun meluat. Seolah-olah perayaan aidilfitri ni pesta sambutan hantu pulak. Masalahnya bila budak-budak tengok mak bapak pulak nak kena temankan mereka tido malam-malam..Takut hantu...Tadi tengok kat tv...

Saya minta stesen tv kalau nak tayang cerita tapis-tapis la sikit atau haramkan terus cerita-cerita sampah macam tu. Televisyen sepatutnya menyampaikan mesej yang baik & mendidik supaya masyarakat takutkan Allah. Tapi sebaliknya, didik manusia supaya takutkan hantu...

Mungkin hantu dah menguasai stesen televisyen di Malaysia terutamanya TV3 suku dan rakan seangkatan dengannya. Sebab tulah banyak keluar berita-berita palsu. Yelah hantu mana reti cakap betul...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan