26 Februari 2009

Orang Perak mandi duit !!!! - malaysiakini

Posted by Skuad Dun Batu Caves

" Sesungguhnya, tiada upaya menyedarkan Umno setakat ini. Selagi mereka berkuasa di pusat, maka mereka tidak akan sekali-kali tunduk kepada amaran rakyat. Katalah apa sahaja, mereka BEBAL, telinga TULI untuk mendengar, mata BUTA untuk melihat dan hati MATI untuk merasa. Umno hakikatnya hanya boleh disedarkan dengan 'pancungan pedang keramat rakyat' ya ! bila nyawa mereka sudah putus dari badan ! "
Itu la UMNO yang tak pernah berubah dari dulu, kini dan selama-lamanya.

Gendang perang makin kuat dipalu. Cuma menunggu masa sang jeneral memberi arahan. Wah..! nampaknya musuh kian sibuk membaiki jalan agar tempur menjadi lebih 'mudah' dan pengundi menjadi goyah. Undi kami, 'kami pembela ketuanan melayu', 'pantang melayu untuk derhaka !' Pada hal kami kami yang lebih menderhaka. Kami la yang merompak harta pusaka nenek moyong orang melayu.


Musuh sudah mula membina benteng untuk dijadikan markas kepada macai-macai keparat. Markas dibina untuk mengadu domba kepada rakyat akan perihal kejahatan dan kebusukan Pakatan Rakyat. Skrip drama akan dimainkan oleh sang puaka yang mengelar diri pembela melayu. Isu derhaka, tidak taat kepada Raja, pemberian tanah kepada kaum cina akan digendangkan di markas yang 100% dibiayai hasil kutipan duit rakyat.


Syukur ada Wau Bulan untuk menangkis serangan dari penglipur lara sang puaka. Kalau Wau Dacing dinaikkan, jahanam lah Tanah melayu di lelong oleh sang puaka.

Pilihanraya kecil yang berlaku sekarang juga ada hikmahnya. Untuk menambahkan kebencian rakyat terhadap Umno. Polis akan digunakan lagi macam apa yang berlaku di Kuala Terengganu, yang melibatkan jutaan ringgit wang rakyat. Bukan untuk menjaga keselamatan, tetapi sebaliknya menyusahkan orang ramai. Bayangkan apabila begitu banyak sekatan jalanraya diadakan, begitu ramai SB yang berkeliaran….semuanya menyusahkan rakyat. .Ini la yang dinamakan pilihanraya di Malaysia. Tak ada beza nya p/raya masa darurat dgn p/raya masa aman..sedangkan penjenayah masih ramai yang berkeliaran, ramai yang hilang, dan ramai yang kecurian. Ahh kata sang puaka, rakyat kita ketepikan dulu. yang penting kita kaut harta negara dulu.

Sekarang Perak musikm hujan. Bila hujan turun, katak-katak bersorak kegirangan. Begitu juga apabila pilihanraya kecil Bukit Gantang akan diadakan, maka katak-katak juga melompat kegirangan. Tapi di Bukit Gantang…katak-katak melompat kegirangan bukan kerana suka main air, tapi membuka peluang mencari wang segera. Tak perlu pinjam along atau ceti…cuma perlu melompat menyertai Umno…dah tentu ada ganjaran.

Dalam waktu terdekat ini, akan ada orang-orang yang akan melompat menyertai Umno. Sama ada yang sudah menyertai Umno, atau yang belum….yang pasti, mesti ada orang-orang Pas atau PKR yang akan mengisytiharkan diri menyertai Umno…untuk mendapat sekupang dua. Untuk masuk dalam TV..nanti boleh jadi mawi. glamour yob...

Banner-banner yang menyokong Osman Jailu sudah banyak yang direntang. Seolah-olah kemasukan Osman kedalam Umno mendapat sokongan terbanyak. Tapi sayang…nak gantung banner pun terpaksa dibuat waktu tengah malam…takut orang nampak. Tok sah kata penyokong, Osman sendiri takut nak tunjuk muka…apa tah lagi balik kawasan.

Heran jugak…bila ada yang melompat kedalam Pakatan Rakyat…mereka disambut denga meriah. tapi kalau melompat kedalam Umno…cuma nampak disidang media. Lepas tu hilang. Itu la taktik sang puaka memperbodohkan rakyat. Tapi UMNO silap. Rakyat bukan bangang macam depa.

Dua tiga hari lagi…ada 100 orang ahli PKR akan menyertai Umno. mereka ini terdiri dari anak beranak dan mereka yang mendapat jawatan melalui Osman Jailu. Adik Osman, Pegawai Khas, pembantu…dan ramai lagi anak beranak Osman.

Mintak-mintak…selepas mengisytiharkan diri menyertai Umno…mereka tak hilang pulak. Bukan senang bagi mereka nak jumpa jiran-jiran dan rakan-rakan…sebab semuanya sudah menyampah denga Osman dan Umno. Duit punya pasal…orang sanggup menggadai kemaluan.

Hari ni sahaja Adun Malim Nawar, Keshvinder Singh daripada DAP dan Adun Kuala Kurau Abdul Yunus Jamsari daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) membuat laporan polis kerana ditawar sehingga RM20 juta serta jawatan oleh pihak tertentu supaya menjadi wakil rakyat bebas atau menyertai Barisan Nasional (BN). Anak sapo la punya kerja haram jadah celaka lahanat ni? Oiiii penjenayah haram...kome ingat semua orang kat Perak tu tak ada maruah diri ker? Kome ingat duit boleh beli semua nya? Katak 3 ekor tu mungkin kome boleh kelentong sebab depa memang bangang + tolol....

Maka berjuta-juta duit la akan ditabur di Perak demi mencapai cita-cita politik sang puaka. Puak-puak ni apa ada hal dgn duit..bukan duit mak bapak depa pun yang depa tabur...semua duit rakyat. Bagi lembu untuk rakyat makan kerja salah..Kata si panglima Zahid hamidi "nak sedekah pakai lah duit sendiri". bagus betul panglima Bagan datoh ni bercakap. Oiiii mana lagi baruah bagi rasuah pakai duit rakyat dgn bagi sedekah kat orang islam lain? kat dunia ni kome putarbelit le selagi boleh...tak per..esok mengadap allah pandai-pandai ler jawab....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan