Osman Jailu dimasukkan ke ICU ?

IPOH (9 Feb) Begitulah berita yang baru diterima mengatakan bekas adun Changkat Jering, Kapitan Bersara Osman Jailu telah dimasukkan ke Unit Rawatan Intensif, salah sebuah hospital di Selayang. Yang bukan sakit gigi tetapi serius.
Apakah mungkin Kapitan Bersara itu terkejut sakan kerana namanya tak disenaraikan dalam senarai exco baru kerajaan negeri yang haram bakal diumum Dr Zambry Abdool Kadeer, Selasa. Zambry mungkin terlupa jasa baik Osman yang membolehkan diua menjadi MB haram. Tapi Zambry tak tau bahawa Osman hanya pakar lari jarak dekat, bukan pakar lompat. Jamaludin Mohd Radzi juga nampaknya ketinggalan karier pos laju. Itulah nasib dua Adun bebas, pakar lompat jauh dan dekat ini.
Tapi nasib OKU, Hee Yit Foong, atlet lompat setempat paralympik disenaraikan dalam barisan exco haram tersebut. Jamal dan Osman nampaknya tak laku jual maajun kuatnya berbanding Hee yang pandai guna kecacatannya untuk dapat post exco.
Jamaludin dan Osman dijadualkan dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan rasuah esok namun hakim yang mengendalikan kes dikatakan akan menghadiri kursus. Eloklah esok angkat sumpah exco, tak elok juga kalau Jamal dan Osman ke mahkamah.


Jawatan apalak Jamaluddin dan Osman dapat ? Takkan lompat kosong kot. Atau kedua-duanya dah dimasukkan oleh Umno ke dalam ICU. atau disejukbekukan.

Ulasan

  1. Kenapa kata "bekas"?
    ADUN Changkat Jering tu dah letak jawatan ker?

    Biar betul?
    Ke salah taip?....
    heee.. he.....

    BalasPadam
  2. Kalau boleh saudara pastikan betul betul kesahehan berita ini, kalau betul marilah kita satu Malaysia pergi ke hospital bacakan yassin untuk beliau, kalau tak dapat dtg pun kirimlah buku Yassin pun tidak mengapa dan pastikan jangan ada yang mengirim C4

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

HAK AHLI ZIMMAH

NAMA LAIN BULAN RAMADHAN

SAYYID ABUL A"LA AL-MAUDUDI