03 Februari 2009

Persoalannya kenapa kedua Exco ini tidak jujur ?

Apa yang perlu dilakukan kini oleh kedua-dua exco Perak yang diculik ialah BERKATA BENAR. Rakyat menuntut supaya mereka berlaku jujur terhadap apa yang sebenarnya berlaku sepanjang tempoh "kehilangan" mereka sehingga mereka tidak dapat dihubungi oleh pimpinan Pakatan Rakyat, malah oleh ahli keluarga mereka sendiri.

Memberi alasan sakit di belakang badan dengan kemudian dikatakan berada di negeri Pahang untuk mendapatkan rawatan menjadikan rakyat terus sangsi dan berteka-teki terhadap apa yang sebenarnya berlaku.

Lebih melucukan salah seorang menteri yang bermasalah Syed Hamid Albar namanya yang cuba melakukan "cover-up" untuk sdra berdua menyatakan sdra mungkin pergi bersiar-siar di Pahang.

Mengapa perlu takut untuk menyatakan hal sebenar? Mengapa perlu berhelah untuk menipu rakyat? Mengapa perlu risau jika anda tidak melakukan apa-apa kesalahan?

Akibat daripada ketidakwujudan kejujuran, maka rakyat tidak dapat untuk bersama anda sekalipun rakyat mengetahui anda berdua difitnah dengan kes rasuah yang anda tidak lakukan.

Atau apakah alasan-alasan yang mutakhir yang anda berikan itu juga termasuk di dalam skrip "grand design" yang diatur oleh mereka yang membawa anda ke Pahang?

Kini, tidak banyak yang boleh dilakukan lagi. Hanya menunggu keputusan Suruhanjaya Pilihanraya menentukan samada pilihanraya kecil bakal diadakan di Behrang dan Changkat Jering, tempat dimana sdra-sdra adalah wakil-wakilnya.

Seandainya berlaku pilihanraya kecil, adalah malang sdra tidak boleh lagi bertanding. Yang ada hanyalah mengharapkan tindakan mahkamah untuk sdra cabar mengenai surat perletakan jawatan yang sdra sendiri perlu akui akibatnya sewaktu menandatanginya dahulu.

Dan itupun jika sdra masih meyakini perjuangan yang sdra telah ikuti bersama iaitu di dalam wadah Parti Keadilan Rakyat.

Seandainya ditakdirkan sdra menang di mahkamah kemudian mengisytiharkan diri menjadi ahli bebas atau lebih buruk dari itu, menyeberangi ke parti UMNO/BN, maka benarlah spekulasi rakyat selama ini bahawa anda berdua telah termakan umpan jutaan ringgit dari dalang yang kuasanya semakin hilang yang anda temui di Pekan Pahang itu. Sewajarlah nanti kutukan ditimpakan kerana ketidak-jujuran dan penipuan yang dilakukan.

Mangsa yang telah terkena bukan sdra berdua. Telah ramai menerima habuan itu, Balasubramaniam, Saiful, Ezam dan beberapa hakim yang terlibat di dalam kes Altantuya adalah kemungkinan diantara mereka yang tersenarai lebih dulu dari sdra berdua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan